Neolaia Cyprus

Pan

H γνωστή ιστορία του ορφανού αγοριού που βρίσκεται μακριά, στη Χώρα του Ποτέ. Εκεί, ανάμεσα σε διασκεδαστικές αλλά και επικίνδυνες καταστάσεις, τελικά ανακαλύπτει το πεπρωμένο του: να γίνει ο ήρωας που θα μείνει για πάντα γνωστό ως Peter Pan …

ΥΠΟΘΕΣΗ

Αυτό τον Οκτώβριο θα σας διηγηθούμε μια ιστορία, για ένα αγόρι που δε μεγάλωσε ποτέ… για τον πειρατή που ήθελε να το πιάσει… για το νησί που ζούσαν νεράιδες. Αυτή την ιστορία δεν την έχετε ξανακούσει! Γιατί μερικές φορές οι φίλοι ξεκινούν σαν εχθροί… και οι εχθροί σαν φίλοι. Μερικές φορές για να καταλάβουμε πως κατέληξαν όλα… πρέπει να δούμε πως ξεκίνησαν.

Προσφέροντας μια φρέσκια ματιά στο origin των κλασικών χαρακτήρων που δημιουργήθηκαν από τον Τζ. Μ. Μπάρι, η ταινία ακολουθεί την ιστορία ενός ορφανού αγοριού που θα παρασυρθεί στη μαγική Χώρα του Ποτέ. Εκεί θα γνωρίσει τη σημασία της διασκέδασης αλλά και του κινδύνου και τελικά θα ανακαλύψει το πεπρωμένο του – για να γίνει ο ήρωας που θα μείνει για πάντα γνωστός ως Πίτερ Παν.

Στην ταινία πρωταγωνιστεί ο υποψήφιος για Όσκαρ Χιου Τζάκμαν («Les Misérables») ως ο Μαυρογένης, ο Γκάρετ Χέντλαντ («Inside Llewyn Davis») ως ο Χουκ, η υποψήφια για Όσκαρ Ρούνεϊ Μάρα («The Girl With the Dragon Tattoo») ως η Τάιγκερ Λίλυ, ο Αντίλ Ακτάρ («The Dictator») ως ο Σμι, η Αμάντα Σέιφριντ («Les Miserables»), στο ρόλο της Μέρι και ο πρωτοεμφανιζόμενος Λίβαϊ Μίλερ ως ο Πίτερ. Στην σκηνοθεσία συναντούμε τον Τζό Ράιτ, σκηνοθέτη των ταινιών «Εξιλέωση» και «Άννα Καρένινα».

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

Μια νέα εκδοχή της ιστορίας του Πίτερ Παν, αποτυπώνει η ταινία «Pan», με τον Χιου Τζάκμαν να ερμηνεύει τον θρυλικό πειρατή Μαυρογένη και την Ρούνεϊ Μάρα να υποδύεται την πριγκίπισσα Τάιγκερ Λίλι.

Το διάσημο μυθιστόρημα του Σκωτσέζου Τζέιμς Μάθιου Μπάρι είναι για άλλη μια φορά η βάση για μια νέα ταινία. Η δράση ξεκινά από το Λονδίνο, κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ο Πίτερ είναι ένα ιδιαίτερο παιδί, που δραπετεύει από ένα ορφανοτροφείο και μπαίνει σε ένα φανταστικό κόσμο πειρατών, πολεμιστών και νεράιδων, την περίφημη Χώρα του Ποτέ Ποτέ.

Η ταινία αποτελεί ουσιαστικά ένα πρίκουελ της γνωστής ιστορίας που όλοι ξέρουμε, καθώς βλέπουμε πώς ο Πίτερ Παν γίνεται ήρωας και ηγέτης στη Χώρα του Ποτέ Ποτέ και συνάπτει συμμαχία με τον Κάπτεν Χουκ ενάντια στον Μαυρογένη.

Την ταινία σκηνοθετεί ο Τζο Ράιτ. Στην πρεμιέρα της ταινίας στο Λονδίνο, υποστήριξε ότι πέρα από το χιούμορ ήθελε να αποτυπώσει την ιδιαίτερη σχέση ανάμεσα σε μητέρα και παιδί:

«Στο κέντρο του σεναρίου, υπήρχε μια πολύ δυνατή προσωπική ιστορία, για ένα αγόρι που αναζητά τη μητέρα του. Επειδή έγινα πρόσφατα μπαμπάς και βλέποντας την αγάπη υπάρχει ανάμεσα σε μητέρα και παιδί, ήθελα να κάνω μια ταινία που να σκιαγραφεί αυτή τη σχέση».

Τον νεαρό Πίτερ Παν ερμηνεύει έναν νέο ταλέντο, ο Λέβι Μίλερ, ενώ τον Κάπτεν Χουκ υποδύεται ο Γκάρετ Χέντλαντ. Υπήρχαν αρκετές αντιδράσεις στην επιλογή της Ρούνεϊ Μάρα στην αρχή, καθώς μια λευκή ηθοποιός υποδυόταν μια ινδιάνα πριγκίπισσα. Μαζεύτηκαν μάλιστα αρκετές χιλιάδες υπογραφές για να βρουν οι παραγωγοί και η Warner μια ηθοποιό με ινδιάνικες ρίζες. Τελικά, όμως τίποτε δεν άλλαξε.

Ο Χιου Τζάκμαν επισήμανε ότι η ταινία δίνει μια ενδιαφέρουσα εικόνα του κόσμου των ενηλίκων, μέσα από τα μάτια των παιδιών:

«Η Χώρα του Ποτέ Ποτέ είναι μια παιδική φαντασίωση. Είναι ένα όνειρο και βλέπουμε τους ενήλικες μέσα από τα μάτια των παιδιών. Είναι κάτι τρομακτικό και γελοίο ταυτόχρονα. Δεν υπάρχει κάτι λάθος, όλα είναι σωστά. Περάσαμε ολόκληρες εβδομάδες, προσπαθώντας να κτίσουμε τους χαρακτήρες και τη δυναμική που θα έχουν. Μου άρεσε που το έκανα αυτό με τον Τζο. Ήταν τέλειο».

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗ
Θα σας πως μια ιστορία, για ένα αγόρι που δε μεγάλωσε ποτέ, για τον πειρατή που ήθελε να το πιάσει, για το νησί που ζούσαν νεράιδες.

Αυτή την ιστορία δεν την έχετε ξανακούσει! Γιατί μερικές φορές οι φίλοι ξεκινούν σαν εχθροί, και οι εχθροί σαν φίλοι.

Μερικές φορές για να καταλάβουμε πως κατέληξαν όλα, πρέπει να δούμε πως ξεκίνησαν.

Στην επική περιπέτεια του Τζο Ράιτ, ΠΑΝ, ένα ορφανό αγόρι, σε αναζήτηση της μητέρας του, έρχεται αντιμέτωπο με το πεπρωμένο του. Παρόλο που ο χαρακτήρας του Πίτερ Παν δημιουργήθηκε πριν από περισσότερο από έναν αιώνα, ο Πίτερ Παν του 2015, αποτελεί μία ολοκληρωτικά νέα εκδοχή της ιστορίας που όλοι γνωρίζουμε και αγαπάμε.  Έχοντας ως βάση και έμπνευση το κλασικό παραμύθι του συγγραφέα Τζ. Μ. Μπάρι, ο σκηνοθέτης Τζο Ράιτ «αγκαλιάζει» με το δικό του μοναδικό τρόπο την απόκοσμη αίσθηση που αναδύεται από το αρχικό βιβλίο.

Ο σεναριογράφος Τζέισον Φουκς, ο οποίος έγραψε το πρωτότυπο σενάριο, είχε μαγευτεί  από το χαρακτήρα του Πίτερ Παν όταν ήταν μικρός και αυτή η αίσθηση δεν τον άφησε ποτέ. «Όταν ήμουν εννέα χρονών, πήγα σ΄ έναν περίπατο Πίτερ Παν με τον μπαμπά μου. Πραγματικά, αυτά ήταν τα καλύτερα 25 λεπτά της ζωής μου!» Αυτές οι στιγμές του δημιούργησαν ερωτήματα που για πολλά χρόνια ήλπιζε νʼ απαντήσει: «Πώς ο Πίτερ έφτασε στη Χώρα του Ποτέ; Γιατί μπορεί να πετά; Πώς συναντήθηκαν με τον Χουκ για πρώτη φορά και γιατί μισούν τόσο πολύ ο ένας τον άλλο;» Διάβασε το πρωτότυπο βιβλίο σε αναζήτηση απαντήσεων, αλλά βρήκε μόνο λίγες αναφορές. Οπότε έβαλε στόχο να κάνει μία ταινία που θα «αποκάλυπτε» όλη την ιστορία.

Ο Γκρεγκ Μπερλάντι μετά τη συνάντησή του με τον Φουκς  – και όταν άκουσε τις ιδέες του για το χαρακτήρα του Πίτερ Παν – δέχτηκε αμέσως να μπει στην ομάδα παραγωγής . Αντλώντας έμπνευση από μία αναφορά στο βιβλίο σχετικά με την εκπαίδευση του Χουκ από τον Μαυρογένη, ο Φουκς επέκτεινε το ρόλο του διαβόητου πειρατή, κάνοντας τον, το βασικό αντίπαλο του Πίτερ. Ο Χουκ είναι ταυτόχρονα ένας νεαρός τυχοδιώκτης που αναζητά μια διέξοδο από την Χώρα του Πότε και «χρησιμοποιεί» τον Πίτερ, ως το εισιτήριό του.

Η ιστορία που επινόησε ο Φουκς είναι η ανείπωτη ιστορία για το πώς ένα νεαρό ορφανό που ονομάζεται Πίτερ θα γίνει ο πασίγνωστος ήρωας Πίτερ Παν. Μια νεαρή γυναίκα, η Μαρία -που ερμηνεύει η Αμάντα Σέιφιλντ – αφήνει το βρέφος της στα σκαλιά ενός ορφανοτροφείου αρρένων, το Lambeth, μαζί μʼ ένα σημείωμα, ένα φιλί, κι ένα φλάουτο. Η ιστορία ξεκινά με τον Πίτερ σε ηλικία 12 χρονών, να εξακολουθεί να ονειρεύεται την επιστροφή της μητέρας του.

Για να δημιουργήσει την ταινία που οραματίστηκε, ο Ράιτ επέλεξε να «χτίσει» ένα μεγάλο μέρος του κόσμου του ΠΑΝ σε τεράστια σετ, ενισχύοντας το ρεαλισμό  και προσφέροντας στους ηθοποιούς του την ευκαιρία να ζήσουν και να παίξουν σʼ έναν παιδικό ονειρικό κόσμο, καθ όλη η διάρκεια των γυρισμάτων.

ΜΑΥΡΟΓΕΝΗΣ
Είσαι γενναίος, Πίτερ;

ΠΙΤΕΡ
Προσπαθώ να είμαι.

Στην ταινία ΠΑΝ, ο Πίτερ είναι ένα έξυπνο 12χρονο αγόρι που έχει περάσει όλη του τη ζωή σε ένα θλιβερό ορφανοτροφείο του Λονδίνου, ένα χώρο που μοιάζει βγαλμένος από τα βιβλία του Νίτκενς, τον οποίο διευθύνει μια σκληρόκαρδη μοναχή. Εξακολουθεί να ελπίζει ότι η μητέρα του θα επιστρέψει για να τον πάρει κι είναι αυτή του η ελπίδα που του δίνει δύναμη και τον παρασύρει σʼ έναν φανταστικό κόσμο πειρατών, πολεμιστών και νεράιδων, με στόχο να ενωθεί και πάλι μαζί της.

Λόγω του εύρους των συναισθημάτων και των φυσικών απαιτήσεων του χαρακτήρα, οι δημιουργοί της ταινίας ήξεραν ότι η επιλογή του ηθοποιού που θα ερμήνευε τον Πίτερ θα ήταν μία από τις πιο κρίσιμες στην παραγωγή της ταινίας, και ως εκ τούτου έψαξαν παντού. Οι υπεύθυνοι για το casting ταξίδεψαν σε κάθε αγγλόφωνη χώρα στον κόσμο και έλαβαν χιλιάδες videos ηθοποιών που ενδιαφέρονταν για το ρόλο. Μόνο ο Ράιτ συναντήθηκε με 100 περίπου υποψήφιους. Όταν όμως είδαν το video με την ανάγνωση του Λιβάι, κατάλαβαν ότι είχαν κάτι εξαιρετικό στα χέρια τους. Ήταν ένα φυσιολογικό παιδί από την Αυστραλία, ο οποίος ποτέ στη ζωή του δεν είχε παίξει μεγάλο, δραματικό ρόλο. Όταν όμως ήρθε στο Λος Άντζελες για να συναντηθεί με τους παραγωγούς, όλοι συνειδητοποίησαν ότι ήταν αυτός που έψαχναν. Πριν από τα γυρίσματα, τόσο ο Ράιτ και όσο και ο Τζάκμαν πέρασαν χρόνο με τον Μίλερ, ώστε να χτίσουν τη σχέση μεταξύ του Πίτερ και του Μαυρογένη και να βεβαιωθούν ότι θα είναι εξίσου άνετοι και μπροστά στις κάμερες.

Ο Μίλερ έδωσε όλη του την ενέργεια και προσοχή στις πρόβες και στη σωματική άσκηση προκειμένου να προετοιμαστεί για τις τεράστιες απαιτήσεις του ρόλου του. Στην ταινία, ο πιο στενός φίλος του Πίτερ, ο Νιμπς – που ερμηνεύει ο Λιούις ΜακΝτούγκαλ, τυγχάνει να είναι και ο καλύτερος φίλος του στην πραγματική ζωή. Όμως από τη στιγμή που φεύγει από το Lambeth, ο Πίτερ θα βρεθεί μόνος του, κάτω από τον έλεγχο του σκληρόκαρδου Μαυρογένη.

Για το χαρακτήρα του Μαυρογένη, ο Φουκς χρησιμοποίησε λίγες πληροφορίες από το βιβλίο και στη συνέχεια δημιούργησε αυτό τον απίστευτα κακό χαρακτήρα που ερμηνεύει, ωστόσο, ένας από τους ωραιότερους ανθρώπους στο χώρο του θεάματος: ο Χιου Τζάκμαν. Ο Μαυρογένης είναι και εκείνος ένα προβληματικό παιδί, ακραία ιδιότροπο, που αναζητά την αιώνια νεότητα. Τη μία στιγμή μπορεί να είναι γοητευτικός και αστείος, και την επόμενη να επιτίθεται με τον χειρότερο τρόπο στο πλήρωμά του. Είχε κάποτε μία αγάπη και την έχασε και από τότε ξεσπά σε όλους γύρω του, σπέρνοντας τον τρόμο και το φόβο. Οπότε, ήταν ανάγκη να του αφήσουν ένα μικρό «περιθώριο» για διασκέδαση και χαλάρωση… Σ΄ αυτή την λογική, ο Ράιτ είπε το ναι στο ροκ σταρ ντεμπούτο του Τζάκμαν στην ταινία. Πρόκειται για μία είσοδο που θα ζήλευαν και οι πιο διάσημοι ηθοποιοί του Broadway, καθώς ο Μαυρογένης τραγουδά μαζί με τους υπόλοιπους πειρατές του πληρώματός του, Νirvana και Ramones!

Οι δημιουργοί της ταινίας αποφάσισαν να εξερευνήσουν όχι μόνο την προέλευση του Πίτερ, αλλά να παρουσιάσουν στο κοινό τον Χουκ, καθώς στο αρχικό βιβλίο, αποτελεί ένα πραγματικό αίνιγμα. Υποτίθεται ότι κατάγεται από κάπου, αλλά όσο περισσότερο μένει στη Χώρα του Ποτέ, τόσο πιο πολύ το ξεχνά. Θέλει να γυρίσει πίσω, στον τόπο που γεννήθηκε, αλλά δεν μπορεί να θυμηθεί που είναι αυτό. Δουλεύει στα ορυχεία υπό την αρχηγεία του Μαυρογένη για τόσο πολύ καιρό, που έχει γίνει και αυτός εγωκεντρικός και σκληροτράχηλος. Ο Χέντλαντ που ερμηνεύει τον Χουκ , όταν πρωτοαντικρίζει τον Πίτερ, αισθάνεται ότι βρίσκει επιτέλους το χρυσό διαβατήριο για να επιστρέψει στο σπίτι του. Αν και η αληθινή προέλευση του Τζέιμς Χουκ παραμένει μυστήριο στην ταινία, ο  Χέντλαντ με τον Ράιτ αποφάσισαν να του δώσουν την όψη κάποιου που έχει βγει από παλιά ταινία του Τζον Φορντ.

Η Ταίγκερ Λίλι είναι ιθαγενής της Χώρας του Πότε και μία από τις πιο μανιώδεις πολεμίστριες της φυλής της. Είναι πανέξυπνη και επιφυλακτική με τους ξένους που φτάνουν στον τόπο της. Η ηθοποιός που την ενσαρκώνει, η Ρούνι Μάρα είναι λες και είναι βγαλμένη από παραμύθι, αλλά ταυτόχρονα δείχνει σίγουρη για τον εαυτό της, σαν μία βασίλισσα. Η Μάρα  είναι μία από τις λίγες γυναίκες που έχουν εξέχουσα θέση στην ταινία. Η γυναικεία της πλευρά βγαίνει στην επιφάνεια, όταν αποφασίζει να πάρει το μέρος του Πίτερ, απέναντι στις νεράιδες και τους υπόλοιπους ιθαγενείς, οι οποίοι περίμεναν υπομονετικά για χρόνια την εκπλήρωση της προφητείας, σύμφωνα με την οποία ένα αγόρι θα έρθει να τους προστατέψει από τους πειρατές στη Χώρα του Ποτέ. Βέβαια, η αλήθεια είναι ότι  τον περίμεναν λίγο πιο ψηλό και λίγο πιο ικανό… Παρόλα αυτά τον υποδέχονται με ενθουσιασμό και η Τάιγκερ Λίλι αισθάνεται υπεύθυνη γι αυτόν και θέλει να τον δει να εκπληρώνει το πεπρωμένο του.
Όταν η Μάρα ήρθε στο σετ, τα γυρίσματα είχαν ήδη ξεκινήσει και ο Μίλερ, ο Χέντλαντ και ο Τζάκμαν δούλευαν μαζί σχεδόν για ένα χρόνο, οπότε η σχέση τους είχε αποκτήσει τη δική της δυναμική. Ωστόσο, πριν από τα γυρίσματα, η Μάρα και οι υπόλοιποι ηθοποιοί έκαναν εντατική προπόνηση προκειμένου να εκτελέσουν τα διάφορα κόλπα που απαιτούνται από αυτούς. «Η Ρούνι είναι σκληρό καρύδι» βεβαιώνει ο Τζάκμαν. «Είχαμε μία μεγάλη σκηνή μάχης μεταξύ μας και περάσαμε δύο ή τρεις εβδομάδες μαζί για να τη γυρίσουμε. Μπορεί κανείς να γνωρίσει ανθρώπους με πολλούς τρόπους, αλλά όταν παλεύεις με κάποιον για τρεις εβδομάδες, τότε μπορείς να πεις ότι τον έχεις γνωρίσει πραγματικά!»

Ο Τζέιμι Γκούλντινγκ εκπαίδευσε τον Τζάκμαν στην ξιφασκία, έκανε προπόνηση kickboxing με τη Μάρα και τον Μίλερ και δίδαξε πολεμικές τέχνες σε όσους ηθοποιούς τις χρειάζονταν για τις ανάγκες των ρόλων τους. Ταυτόχρονα, η συντονίστρια κασκαντέρ Γιουνίς Χάτχαρτ και η ομάδα της επινόησαν πολλές φιγούρες που έπρεπε να εκτελεστούν στην ταινία. «Αγαπώ την Γιουνίς,» λέει η Μάρα. «Έχω κάνει κάποια ακροβατικά στο παρελθόν, αλλά όχι με τέτοια ακρίβεια. Η δουλειά μου στην ταινία έπρεπε να αγγίζει το τέλειο, όχι μόνο επειδή η Τάιγκερ Λίλι είναι μία εκπαιδευμένη μαχήτρια, αλλά λόγω του κοστουμιού μου, που δεν άφηνε και πολλά στη φαντασία… Οπότε κάθε κίνηση έπρεπε να είναι εκτελεσμένη ολόσωστα.»

Η χορογραφία της μάχης της Μάρα με τον Τζάκμαν ήταν ιδιαίτερα δύσκολη. Ήταν πολύπλοκη και γυρίστηκε για πολλές ημέρες σε διαφορετικά επίπεδα, με τους ηθοποιούς να εργάζονται σε στενά δοκάρια και ψηλές εξέδρες. Η Μάρα έπρεπε επίσης να κάνει και εκπαίδευση σε όπλα – και να σημειωθεί – ότι ήταν η πρώτη φορά στη ζωή της που έπιανε όπλο. Η πρώτη μέρα στο Δεντροχωριό σηματοδοτείται επίσης και από μία μάχη σε τραμπολίνο μεταξύ του Χουκ και του μεγάλου πολεμιστή των ιθαγενών, του Κουαχού. Σε μία από τις πολλές σκηνές δράσης που ξεχωρίζουν στην ταινία, το κοινό θα έχει επίσης τη δυνατότητα να θαυμάσει όχι μόνο το ταλέντο του Χέντλαντ, αλλά και του Τάετζου Να, νοτιοκορεάτη ηθοποιού, ελεύθερου δρομέα, γυμναστή και λάτρη των πολεμικών τεχνών, ο οποίος ήταν σε θέση να κάνει πολλά από τα ακροβατικά ακόμα και χωρίς να είναι δεμένος.

Μαυρογένης
Καλώς ήρθατε στη Χώρα του Ποτέ!

Ο Ράιτ είναι γνωστός ως ένας σκηνοθέτης που απολαμβάνει τη διαδικασία της παραγωγής της ταινίας, επιλέγοντας να συνεργάζεται με τους ίδιους ανθρώπους πίσω από την κάμερα. Αυτό δημιουργεί μια οικειότητα και την αίσθηση της ομάδας και αποτελεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό στοιχείο της διαδικασίας δημιουργίας κινηματογραφικών ταινιών.

Η ομάδα του περιλαμβάνει τον διευθυντή φωτογραφίας Σίμους Μακγκάρβεϊ, τον μοντέρ Πολ Τότχιλ, την ενδυματολόγο Ζακλίν Ντουράν και την υπεύθυνη μακιγιάζ και μαλλιών Ιβάνα Πρίμορατς. Σε αυτήν την ταινία προστέθηκαν ο Τζον Μέιθσονβ, ο μοντέρ Γουίλιαμ Χόι και η σχεδιάστρια παραγωγής Αλίν Μπονέτο, που είχε συνεργαστεί με τον Ράιτ για μία δουλειά του οίκου Chanel.

Ήταν σημαντικό για τον Ράιτ να έχει φυσικά σετ γυρισμάτων, γεγονός που αποτελεί σπάνια ευκαιρία και μία απολαυστική διαδικασία για το καστ και το συνεργείο της ταινίας. Όπως θα μπορούσε να φανταστεί κανείς, σε μια ιστορία αυτής της κλίμακας, τα σετ ήταν τεράστια. Στήθηκαν σχεδόν εξ ολοκλήρου σε soundstages των Warner Bros Studios, και συγκεκριμένα στα Leavesden και Cardington Studios, που είναι και μεταξύ των μεγαλύτερων studios στην Ευρώπη.

Από την αρχή, ο Ράιτ είχε ένα πολύ σαφές όραμα για την ταινία. Επειδή η ιστορία ξεκινά στα τέλη της δεκαετίας του 1920, και στη συνέχεια μεταφερόμαστε 12 χρόνια αργότερα, στον Βʼ Παγκόσμιο Πόλεμο, έψαχνε για μία αισθητική που να παραπέμπει στο ύφος του Φριτς Λανγκ. Ο στόχος που «αγκάλιασε» και υλοποίησε η ομάδα του, ήταν να ταξιδέψει οπτικά το κοινό χρησιμοποιώντας μια παλέτα χρωμάτων που σκοπίμως άλλαζε ανάλογα με περιβάλλον και το χρόνο της δράσης. Στο 1920 επικρατούν τα σκούρα χρώματα, μετά -στο Λονδίνο του 1940 – γίνονται πιο σκιερά, ενώ στη συνέχεια – στη Χώρα του Ποτέ – αρχικά είναι θλιβερά, αλλά τελικά καταλήγουν σʼ ένα ουράνιο τόξο, που ξυπνά τη φαντασία και απαλλάσσει την ταινία από κάθε σοβαρότητα, παρά τη μεγάλη σημασία της αποστολής του Πίτερ.

Τα  γυρίσματα έλαβαν χώρα σε γνωστές τοποθεσίες όπως οι Κήποι του Κένσινγκτον, το διάσημο πάρκο του Λονδίνου, δασώδη ειδυλλιακά τοπία και χαριτωμένους κήπους κοντά στο σημείο που έζησε και εμπνεύστηκε τον Πίτερ Παν ο συγγραφέας Τζ. Μ. Μπάρι, το Royal Albert Hall, το Blythe House. Στη συνέχεια, η ομάδα εγκαταστάθηκε στα Leavesden Warner Bros. Studios, και έξι εβδομάδες αργότερα μετακόμισε στα Cardington Studios.

Στο Leavesden στήθηκαν δύο βασικά σετ: το ορφανοτροφείο Lambeth, για το οποίο η Μπονέτο επινόησε ένα σκοτεινό, μονοχρωματικό, μπλε και γκρι σετ, ώστε να μεταφέρει το κοινό σʼ έναν κόσμο χωρίς φαντασία και ελπίδα. Και τα ορυχεία του Μαυρογένη, για τα οποία εμπνεύστηκε από τις φωτογραφίες του Βραζιλιάνου Sebastiao Salgado, και από τη δομή των κυττάρων μέσα στο ανθρώπινο σώμα: τεράστιες δαιδαλώδεις σήραγγες που πηγαίνουν προς κάθε κατεύθυνση, φαινομενικά δεν τελειώνουν ποτέ και έχουν αποχρώσεις καφέ και πορτοκαλί.

Στο Cardington, η πρώτη μέρα στο πολύχρωμο σετ του Δεντροχωριού ήταν μια ιδιαίτερη στιγμή για όλους, δεδομένου ότι ήταν η πρώτη φορά που η πλειοψηφία του καστ το είδε ολοκληρωμένο. Έμπνευση για το σουρεαλιστικό αυτό σετ ήταν οι βραζιλιάνικες φαβέλες (παραγκουπόλεις). Ο Ραίτ ήθελε το χωριό να έχει πολυ-πολιτισμική διάσταση, να δίνει την εντύπωση ότι το κατοικούν ιθαγενείς, οι οποίοι ανά πάσα ώρα και στιγμή είναι έτοιμοι να το εγκαταλείψουν σε μία ενδεχόμενη επίθεση κουρσάρων. Έτσι η ομάδα παραγωγής σχεδίασε και έχτισε δεντρόσπιτα, σκηνές Αμερικάνων ιθαγενών, Μογγολικά γιουρτ, τέντες τσίρκου, καταφύγια που βρίσκει κανείς στην Παπούα Νέα Γουινέα και στην Αφρική.

Χρειάστηκαν 13 εβδομάδες για να χτιστεί το Δεντροχωριό, που στηριζόταν σε πλατφόρμες, σε διάφορα επίπεδα, που συνδέονταν μεταξύ τους με γέφυρες και σκάλες. Δίπλα στο Δεντροχωριό, η Μπονέτο και η ομάδα της «φύτεψαν» το Δάσος του Ποτέ, που ήταν τόσο μεγάλο, ώστε κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων ανέπτυξε το δικό του οικοσύστημα, και έγινε το σπίτι για αράχνες, γρύλους και άλλα έντομα, πουλιά και νυχτερίδες. Ο Ράιτ ήθελε να έχει την ευελιξία να εξερευνά το δάσος με την κάμερα και όχι να περιορίζεται από την κατασκευή, οπότε η παραγωγή έστησε μία σειρά από περίπλοκα περάσματα και διαδρόμους, ώστε κάποιος θα μπορούσε ακόμα και να χαθεί διασχίζοντάς το.

Εκτός από τα δέντρα από fiberglass – ορισμένα από τα οποία έφταναν και τα 50 πόδια –  το Δάσος του Ποτέ περιείχε και 20 με 30 διαφορετικά είδη πραγματικών τροπικών φυτών, που είχαν φέρει από την Ιταλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία και τη Μαλαισία. Για να επιβιώσουν στο νέο τους περιβάλλον και να ευδοκιμήσουν, τα τροπικά φυτά χρειάστηκαν θερμοκρασίες έως και 80 βαθμών (φαρενάιτ) και οκτώ αφοσιωμένους κηπουρούς!

Τα πλοία του Μαυρογένη, The Queen Anneʼs Revenge και The Ranger στεγάστηκαν σε ένα από τα υπόστεγα των studios και χρειάστηκαν 8 εβδομάδες για να χτιστούν, με βάση ιστορικές αναφορές που βρέθηκαν στο Ναυτικό Μουσείο Greenwich και το HMS Victory στο Πόρτσμουθ.  Η πραγματική πρόκληση ήταν τα πλοία να δείχνουν ότι επιπλέουν στο νερό και ταυτόχρονα ότι πετούν σαν αεροπλάνα, δεδομένου ότι πρόκειται για ιπτάμενα πλοία. Για να επιτευχθεί αυτό, και την ίδια στιγμή να είναι ασφαλή για το cast και το πλήρωμα, στήθηκε μια τεράστια επιχείρηση. Ο υπεύθυνος ειδικών εφέ Μαρκ Χολτ και η ομάδα του επινόησαν την υποδομή που επέτρεψε τα πειρατικά πλοία να δείχνουν σαν να πετούν, τελειοποιώντας ένα ρομποτικό σύστημα που είχε χρησιμοποιήσει και σε άλλες ταινίες. Το βάρος έπρεπε να περιοριστεί στο ελάχιστο, έτσι αποφασίστηκε να κατασκευαστούν από fiberglass. Στη συνέχεια σοβατζήδες και ζωγράφοι έκαναν θαύματα, προσδίδοντας το ξύλινο φινίρισμα στις γαλέρες και κάνοντάς τες να δείχνουν παλιές.

Τάιγκερ Λίλι
Αν δεν πιστέψεις εσύ Πίτερ, τότε δεν θα σε πιστέψει κανείς.

Ο Πίτερ, ο Χουκ και ο Σμι έρχονται αντιμέτωποι με τα Πουλιά του Ποτέ, στη Χώρα του Πότε με το που προσγειώνονται στο Δάσος. Τα Πουλιά του Ποτέ, των οποίων η εικόνα είναι βασισμένη στο αρχικό βιβλίο, είναι σχεδόν 12 πόδια ψηλά, αρπακτικά και μοιάζουν με πολύχρωμους πτεροδάκτυλους. Είναι αδέξια και ασυντόνιστα, γεγονός που τα καθιστά ακόμα πιο τρομακτικά.  Η λογική θα έλεγε να σχεδιαστούν αρχικά σε έναν υπολογιστή. Ωστόσο, τον αρχικό τους σχεδιασμό, παρόλο που στη συνέχεια δούλεψαν γι αυτά και ο Τσας Τζάρετ, με την ομάδα των οπτικών εφέ της ταινίας,  επιμελήθηκε η Σάρα Ράιτ, η αδελφή του Ράιτ, που ασχολείται με το κουκλοθέατρο. Η Σάρα έκανε το αρχικό mock-up των πουλιών που χρησιμοποιήθηκε ως βάση για να δημιουργηθεί η κίνηση και τα χαρακτηριστικά τους.

Η ενδυματολόγος Ζακλίν  Ντουράν και η υπεύθυνη για τα μαλλιά και το μακιγιάζ Ιβάνα Πρίμορατς, μαζί με την Τζούλι Ντάρτνελ που ασχολήθηκε με το μακιγιάζ και το styling του Τζάκμαν, είχαν να φέρουν σε πέρας το τιτάνιο έργο της μεταμόρφωσης, όχι μόνο των πρωταγωνιστών αλλά και εκατοντάδων extras.  Τα πρωτότυπα και παιχνιδιάρικα ρούχα των ιθαγενών είναι ένα μείγμα κοστουμιών από διαφορετικούς πολιτισμούς, απʼ όλο τον κόσμο. Ένα μεγάλο μέρος της δουλείας ήταν η έρευνα των ρούχων που φορούν διάφοροι αυτόχθονες πληθυσμοί και ο συνδυασμός τους. Μεγάλες επιρροές υπάρχουν από τα ρούχα των Γιορούμπα της Δυτικής Αφρικής, που κατοικούν νότια στην έρημο της Σαχάρας. Για τα μαλλιά και το μακιγιάζ των ιθαγενών, η Πρίμορατς επηρεάστηκε από την κινεζική και την ινδική παράδοση, ιδιαίτερα από το μακιγιάζ της φυλής Κατακάλι, της Νότιας Ινδίας. Η ομάδα προσέγγισε με ανατρεπτικό τρόπο την εμφάνιση των πειρατών, χρησιμοποιώντας ταυτόχρονα πολλά διαφορετικά στοιχεία, από διαφορετικές χρονικές στιγμές στην ιστορία, οπότε τα κοστούμια τους δεν μπορούν να αποδοθούν σε κάποια συγκεκριμένη χρονική στιγμή. Η Ντουράν εμπνεύστηκε ιδιαίτερα από μία ομάδα ανταρτών της Σιέρα Λεόνε, γνωστή για την περίεργη ενδυμασία της και την ιδιαίτερη συμπάθειά της στα φτερά.

Κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, ο Ράιτ συχνά έπαιζε μουσική για το καστ και το συνεργείο, δημιουργώντας ταυτόχρονα μία ευχάριστη ατμόσφαιρα, αλλά κυρίως δίνοντας τον τόνο για ορισμένες σκηνές: dark μουσική για τις σκηνές στο αμπάρι του Μαυρογένη, reggae για τις σκηνές στη ζούγκλα, και ροκ για τις σκηνές στα ορυχεία και στα πειρατικά πλοία. Η μουσική άλλαξε ακόμα και την πορεία ορισμένων σκηνών στην ταινία, ενώ ιδιαίτερα  χαρακτηριστική είναι η σκηνή που πρωτοεμφανίζεται ο Μαυρογένης, καθώς ο ίδιος, οι πειρατές του και εκείνοι που εργάζονται στο ορυχείο του τραγουδούν το SmellsLikeTeenSpirit των Νιρβάνα και λίγο μετά το BlitzkriegBop των Ramones.

Για τον Ράιτ ένα από τα highlights της ταινίας ήταν η συμμετοχή του παγκοσμίου κλάσης ντράμερ της τζαζ Τόνι Άλεν, ο οποίος ήρθε για πραγματοποιήσει ένα σόλο που θα «συνόδευε» τη μάχη μεταξύ του Χουκ και του Κουαχού. Στις σκηνές στο Δεντροχωριό, μια βραζιλιάνικη μπάντα τυμπανιστών παίζει ένα ενδιαφέρον μείγμα αφρικάνικης και βραζιλιάνικης μουσικής, συνοδευόμενη από μία Αφρικανική Παιδική Χορωδία, αποτελούμενη από παιδιά από την Ουγκάντα . Τα παιδιά αυτά ταξιδεύουν τον κόσμο δίνοντας συναυλίες και συγκεντρώνοντας χρήματα για να χρηματοδοτήσουν τις προσπάθειες εκπαίδευσης και ανακούφισης των παιδιών της Αφρικής που πλήττονται από τη φτώχεια και τις ασθένειες.

Γνωρίστε τους Χαρακτήρες

ΠΙΤΕΡ
Ο Πίτερ είναι ένα έξυπνο και ατίθασο 12χρονο αγόρι που έχει περάσει όλη τη ζωή του σε ένα θλιβερό ορφανοτροφείο αρρένων – το Λάμπερθ – πιστεύοντας ότι κάποια μέρα η μητέρα του θα επιστρέψει και θα τον πάρει μαζί της. Μια απίστευτη νύχτα όμως, η ζωή του θα αλλάξει για πάντα, όταν θα πετάξει ψηλά στον ουρανό και θα φτάσει στη Χώρα του Ποτέ – έναν φανταστικό κόσμο με πειρατές, πολεμιστές και νεράιδες. Εκεί, θα ξεκινήσει μια μαγική περιπέτεια, θα δώσει κρίσιμες μάχες στο πλευρό των καινούργιων του φίλων, την Τάιγκερ Λίλι και τον Τζέιμς Χουκ, για να σώσουν την Χώρα του Ποτέ από τον αδίστακτο Μαυρογένη και θα ανακαλύψει το πραγματικό του πεπρωμένο – να γίνει ο ήρωας που θα μείνει γνωστός στο διηνεκές ως Πίτερ Παν!

ΤΖΕΪΜΣ ΧΟΥΚ
Με ασαφή καταγωγή και την τόλμη ενός εκκολαπτόμενου πειρατή, ο Τζέιμς Χουκ είναι ένας από τους αιχμάλωτους στο στρατόπεδο του Μαυρογένη στη Χώρα του Ποτέ. Δουλεύοντας κοντά-κοντά με τον Πίτερ, πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεται τις μοναδικές ικανότητες του μικρού. Οι δυο τους θα στήσουν μια θαρραλέα απόδραση που θα τους οδηγήσει στην περιπέτεια της ζωής τους στη Χώρα του Ποτέ.

ΜΑΥΡΟΓΕΝΗΣ
Ο Μαυρογένης είναι ο φόβος και ο τρόμος όλων των πειρατών, η πιο τρομακτική μορφή στη Χώρα του Ποτέ και άρχοντας ενός τεράστιου ορυχείου ψηλά στον ουρανό. Άλλοτε μεγαλοπρεπής, άλλοτε διαβολικά σκληρός, ο Μαυρογένης απαγάγει παιδιά από άλλους κόσμους και τα βάζει να δουλεύουν στο ορυχείο του, εξορύσσοντας μια μαγική σκόνη που λατρεύει  – και όχι άδικα. Ο Μαυρογένης δύο πράγματα φοβάται στη ζωή του: τη μαγική σκόνη που όσο πάει και λιγοστεύει, και μια προφητεία που μιλά για ένα παιδί που θα τον εξαφανίσει από τον χάρτη – ένα αγόρι που θα μπορεί να πετάει!

ΤΑΪΓΚΕΡ ΛΙΛΙ
Η Τάιγκερ Λίλι είναι δεινή πολεμίστρια και θα κάνει ό,τι περνάει από το χέρι της για να προστατέψει τη Χώρα του Ποτέ από τον δαιμόνιο Μαυρογένη. Όταν ο Πίτερ και ο Χουκ θα βρεθούν στο πολυεθνικό χωριό της, οι αρχικές υποψίες της για αυτούς τους δύο κατεργάρηδες θα αντικατασταθούν από την ελπίδα ότι η παμπάλαια προφητεία θα επαληθευτεί – το αγόρι που πετάει θα έρθει και θα σώσει τον κόσμο που τόσο αγαπά. Ο Πίτερ δεν είναι και τόσο σίγουρος, αλλά η Λίλι πιστεύει τόσο πολύ σε αυτόν, που θα γίνει η ατρόμητη προστάτιδά του στο ταξίδι του για να εκπληρώσει το πεπρωμένο του.

ΣΑΜ ΣΜΙΓΚΕΡ / ΚΥΡΙΟΣ ΣΜΙ
Ο κύριος Σμι είναι ένας αδέξιος ακόλουθος του Μαυρογένη, του οποίου οι ασυνήθιστες γνώσεις για την εξόρυξη δελεάζουν τον Πίτερ και τον Χουκ, κι έτσι, όταν αποφασίζουν να αποδράσουν, παίρνουν και εκείνον μαζί τους. Παρόλο που ο κύριος Σμι ξεκινά με αγαθές προθέσεις, ο ανυπέρβλητος φόβος του για τον Μαυρογένη – και για οτιδήποτε άλλο υπάρχει γύρω του – δεν τον καθιστά και τον πιο αξιόπιστο της παρέας.

ΜΑΙΡΗ
Μια πανέμορφη γυναίκα πηγαίνει στο ορφανοτροφείο αρρένων Λάμπερθ και αφήνει ένα μωρό στο κατώφλι, μαζί με ένα σημείωμα… Ένα σημείωμα που το μικρό αγόρι δεν θα ανακαλύψει παρά μόνο τη νύχτα που θα φύγει για τη Χώρα του Ποτέ. Είναι η μητέρα του Πίτερ, η Μαίρη, που προσπαθώντας απεγνωσμένα να κρατήσει ασφαλή τον πολυαγαπημένο της γιο, τον οδηγεί σε ένα ταξίδι, κατά το οποίο θα ανακαλύψει τόσο τις μυστηριώδεις ρίζες της μητέρας του όσο και το δικό του πεπρωμένο.

Ένα από τα πολλά που θα μάθει ο Πίτερ στην πορεία, και ίσως το πιο σημαντικό, είναι ότι η Μαίρη ήταν μια θαυμάσια πολεμίστρια που προστάτεψε τις νεράιδες από τον Μαυρογένη.

ΑΡΧΗΓΟΣ
Ο Αρχηγός της Χώρας του Ποτέ. Είναι σοφός και δίκαιος. Γενναίος και σκληρός πολεμιστής… Χαρίσματα που μετέδωσε στην προστατευόμενή του, Τάιγκερ Λίλι.

ΜΠΙΣΟΠ
Ικανός ναύτης, δεινός πολεμιστής και πιστός πειρατής. Ο Μπίσοπ είναι ο δεύτερος τη τάξει στο ιπτάμενο πλοίο του Μαυρογένη, την «Εκδίκηση της Βασίλισσας Άννας» και αυτός που φοβούνται περισσότερο τα παιδιά που δουλεύουν στα ορυχεία των πειρατών στους αιθέρες της Χώρας του Ποτέ.

ΝΙΜΠΣ
Ο Νιμπς είναι ο καλύτερος φίλος του Πίτερ στο ορφανοτροφείο και διψά πάντα για καινούργιες περιπέτειες. Αυτός είναι και ο πρώτος που θα απαχθεί, αλλά ο Πίτερ θα φερθεί γενναία και θα τον σώσει. Παρά το γεγονός ότι αυτή του η πράξη θα τον οδηγήσει στη μαγική περιπέτεια της Χώρας του Ποτέ, ο Πίτερ δεν θα ξεχάσει ποτέ εκείνο τον αληθινό φίλο που άφησε πίσω του για πάντα.

ΜΗΤΕΡΑ ΜΠΑΡΝΑΜΠΑΣ
Η Μητέρα Μπαρνάμπας είναι η σκληρή και δολοπλόκα επικεφαλής καλόγρια του ορφανοτροφείου Λάμπερθ. Είναι η γυναίκα που κρατά καλά κρυμμένη την καταγωγή του Πίτερ και τις δικές της σκοτεινές προθέσεις να εκμεταλλευτεί τα ορφανά που έχει υπό την αιγίδα της.

ΓΟΡΓΟΝΕΣ
Καθώς ο Πίτερ, ο Χουκ και η Τάιγκερ Λίλι διασχίζουν τη Χώρα του Ποτέ, φτάνουν στη Λίμνη με τις Γοργόνες, όπου όμορφες και λαμπερές γοργόνες κολυμπούν χαρούμενα. Είναι τα μόνα πλάσματα που μπορούν να κρατήσουν σε απόσταση τους φοβερούς κροκόδειλους που καραδοκούν, καθώς μπορούν να τους κεντρίσουν με τις ακτινοβόλες ηλεκτροφόρες ουρές τους.

ΟΙ ΚΡΟΚΟΔΕΙΛΟΙ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΟΥ ΠΟΤΕ
Οι κροκόδειλοι είναι τεράστια κι επικίνδυνα πλάσματα που ζουν λίγο πιο πέρα από τη Λίμνη με τις Γοργόνες. Με τις τεράστιες ηλεκτροφόρες ουρές τους, οι Γοργόνες είναι ο χειρότερος φόβος τους και ο μεγαλύτερος εχθρός τους.

ΤΑ ΠΟΥΛΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΟΤΕ
Τα δέντρα και η ζούγκλα της Χώρας του Ποτέ βρίθουν από ζωηρόχρωμα πανύψηλα φτερωτά αρπακτικά, τα Πουλιά της Χώρας του Ποτέ, που ο Πίτερ και η παρέα του θα αντιμετωπίσουν στο ταξίδι τους για το Βασίλειο των Νεραϊδών.

Η ΧΩΡΑ ΤΟΥ ΠΟΤΕ
Η Χώρα του Ποτέ είναι ένας κόσμος όπου τα σύννεφα είναι φτιαγμένα από ομορφιά και μυστήριο. Παρά το γεγονός ότι το μαγικό Βασίλειο των Νεραϊδών έχει μπει στη σφαίρα του θρύλου, η Τάιγκερ Λίλι και ο λαός της έχουν ορκιστεί να προστατέψουν ό,τι έχει απομείνει από το είδος τους. Στη Χώρα του Ποτέ θα συναντήσουμε Γοργόνες και ένα σωρό άλλα εξωτικά πλάσματα. Ο τρομερός πειρατής Μαυρογένης όμως, έχει σκοτεινιάσει τους ουρανούς της με τα ιπτάμενα πειρατικά του πλοία, διεκδικώντας το δικό του κομμάτι σε αυτή τη μαγική χώρα.

ΟΡΦΑΝΟΤΡΟΦΕΙΟ ΛΑΜΠΕΡΘ
Το ορφανοτροφείο αρρένων Λάμπερθ είναι το ίδρυμα στο οποίο η μυστηριώδης μητέρα του Πίτερ, Μαίρη, άφησε τον γιο της όταν εκείνος ήταν ακόμη μωρό, φοβούμενη για τη ζωή του. Εκεί, ο Πίτερ θα ζήσει όλη του τη ζωή υπό το ψυχρό βλέμμα της Μητέρας Μπαρνάμπας και με μόνη συντροφιά τον φίλο του, τον Νιμπς… μέχρι τη νύχτα που το Ρέιντζερ θα κάνει την εμφάνισή του αναζητώντας παιδιά για να επανδρώσει τα ορυχεία του Μαυρογένη.

ΤΖΟΛΙ ΡΟΤΖΕΡ
Το Τζόλι Ρότζερ είναι το εγκαταλειμμένο πειρατικό ιπτάμενο πλοίο του στόλου του Μαυρογένη, με το οποίο θα αποδράσουν ο Πίτερ και ο Χουκ. Αναλαμβάνοντας το τιμόνι, ο Χουκ θα γευτεί για πρώτη φορά τι σημαίνει να κυβερνάς πειρατικό καράβι…

ΡΕΪΝΤΖΕΡ
Το Ρέιντζερ είναι η ιπτάμενη γαλέρα του Μαυρογένη, μήκους 30 μέτρων, η οποία φτάνει στο ορφανοτροφείο Λάμπερθ, για να απαγάγει τα ορφανά – μεταξύ αυτών και ο Πίτερ – πριν επιστρέψει στα ορυχεία της Χώρας του Ποτέ.

Η ΕΚΔΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΑΣ ΑΝΝΑΣ
«Η Εκδίκηση της Βασίλισσας Άννας» είναι ένα πλοίο 30 μέτρων, με 100 κανόνια που θα γίνει το ιπτάμενο αρχηγείο του Μαυρογένη, καθώς ο θρυλικός πειρατής θα ξεκινήσει το ταξίδι για να εντοπίσει τον Πίτερ και το θρυλικό Βασίλειο των Νεραϊδών.

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΓΝΩΣΤΟ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ PETER PAN

Μυθιστορηματικός χαρακτήρας, που έπλασε ο σκωτσέζος συγγραφέας Τζέιμς Μπάρι (1860 – 1937). Μεταφέρθηκε με επιτυχία στο θέατρο, τον κινηματογράφο και την τηλεόραση, ενώ απασχόλησε και την ψυχανάλυση. Λίγο πριν από το θάνατό του, ο Μπάρι παραχώρησε τα πνευματικά δικαιώματα του Πίτερ Παν στο νοσοκομείο Παίδων του Λονδίνου Great Ormond Street Hospital.

Ο Πίτερ Παν είναι ένα ανέμελο και σκανδαλιάρικο παιδί, που αρνείται να μεγαλώσει. Ζει τα αιώνια παιδικά του χρόνια σ’ ένα απομονωμένο μικρό νησί, τη Χώρα του Ποτέ (Neverland). Συνδιαλέγεται με νεράιδες, Ινδιάνους και πειρατές και σπάνια συναντά συνομηλίκους του από τον πραγματικό κόσμο. Χρωστά το μικρό του όνομα στον Πίτερ Λιουέλιν Ντέιβις -το παιδί ενός φίλου του Μπάρι- και το επίθετό του στον αρχαίο έλληνα θεό Πάνα.

Ο Πίτερ Παν έχει σπάνια και υπερφυσικά χαρίσματα. Μόνο αυτός μπορεί να πετάει στη Χώρα του Ποτέ χωρίς την επίδραση νεραϊδόσκονης, είναι καταπληκτικός ξιφομάχος, άσος στη μιμική, έχει απύθμενα αποθέματα φαντασίας και υπερανεπτυγμένες όλες τις αισθήσεις. Ηγείται μιας ομάδας ορφανών παιδιών (Τα Χαμένα Παιδιά) και μεγαλύτερος αντίπαλός του είναι ο άγριος πειρατής Κάπτεν Χουκ, του οποίου έκοψε το χέρι σε μια μονομαχία. Φίλοι του είναι η Γουέντι, που αντίθετα από αυτόν μεγαλώνει κανονικά και η απαστράπτουσα νεραϊδούλα Τίνκερ Μπελ.

Ο χαρακτήρας του Πίτερ Παν εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο βιβλίο του Μπάρι Το λευκό πουλάκι (1902), ένα μυθιστόρημα για ενήλικες. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τα κεφάλαια που αναφέρονται στο Πίτερ Παν συγκρότησαν το παιδικό βιβλίο Ο Πίτερ Παν στους Κήπους Κένσιγκτον. Στις 27 Δεκεμβρίου 1904 ο ήρωας πατά για πρώτη φορά το θεατρικό σανίδι στο έργο του Μπάρι Πίτερ Παν ή Το αγόρι που αρνιόταν να μεγαλώσει.

Ο Πίτερ Παν του Χέρμπερτ Μπρένον

Το 1911 το θεατρικό έργο ξαναγράφτηκε από τον Μπάρι σε μυθιστόρημα και κυκλοφόρησε με τον τίτλο Πίτερ Παν και Γουέντι. Στις 29 Δεκεμβρίου 1924 ο Πίτερ Παν εμφανίσθηκε για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη, στην ομώνυμη βουβή ταινία του Χέρμπερτ Μπρένον. Τη δεκαετία του ’50 ο Πίτερ Παν έγινε ευρύτερα γνωστός από την Ντίσνεϊ και το ομώνυμο κλασικό μιούζικαλ του Τζέρομ Ρόμπινς, που έκανε πρεμιέρα στο Μπρόντγουεϊ στις 20 Οκτωβρίου 1954.

Ο Πίτερ Παν αποτελεί σύμβολο της αιώνιας νιότης, ανεμελιάς και χαράς. Σε μια «ψυχολογική ανάγνωση» της προσωπικότητάς του, ο Πίτερ Παν είναι ο άνδρας του οποίου ο εαυτός δεν έχει βρει ένα σημείο ισορροπίας και είναι παγιδευμένος ανάμεσα στον άνδρα που δεν θέλει να γίνει και στο παιδί που δεν μπορεί να εξακολουθήσει να είναι λόγω ηλικίας. Η ψυχανάλυση ονομάζει αυτή τη συμπεριφορά Σύνδρομο Πίτερ Παν.